کووید در مینه سوتا: 62 مرگ دیگر با ورود نوع Omicron به مینه سوتا – WCCO


مینیاپولیس (WCCO) – با تایید رسمی نوع omicron در مینه‌سوتا، وزارت بهداشت ایالتی گزارش داد که 5685 مورد مثبت جدید ابتلا به کووید-19 گزارش شده است، همراه با 62 مورد مرگ و میر دیگر در حالی که این ایالت به تعداد تلفات 10000 نفر نزدیک می‌شود.

مرگ‌های تازه ثبت‌شده شامل فردی از شهرستان بلترامی است که در اواخر نوجوانی خود بود.

بیشتر بخوانید: Anoka-Hennepin تعطیلات زمستانی را برای نیازهای سلامت روان، کمبود کارکنان تمدید می کند

آخرین نرخ میانگین مثبت هفت روزه مینه سوتا به سطح دیگری کاهش یافته است و در حال حاضر از اوج 11 درصدی اخیر به 10.3 درصد کاهش یافته است. با این حال، این هنوز بالاتر از خط در نظر گرفته شده “ریسک بالا” است که در 10٪ ترسیم شده است. همچنین 64.2 مورد جدید روزانه به ازای هر 100000 ساکن مینه سوتا وجود دارد که این ایالت را بسیار بالاتر از خط در نظر گرفته شده پرخطر (که تا 10 مورد در هر 100000 است) قرار می دهد، اما مجدداً به طور قابل توجهی کمتر از هفته های قبل است.

طبق به‌روزرسانی روزانه وزارت بهداشت مینه‌سوتا، تعداد کل افراد مبتلا به کووید از زمان شروع همه‌گیری به ۹۱۶۳۱۷ نفر افزایش یافته است که ۹۶۱۶ مورد مرگ ناشی از این ویروس است. مقامات بهداشتی می گویند از زمان شروع همه گیری، 10614 نفر مجدداً آلوده شده اند.

ثبت نام بیمارستان ها تقریباً به همان اندازه ای است که در خارج از نوامبر و دسامبر سال گذشته بود. مجموع استفاده از تخت های بستری در ICU در بین بیماران مبتلا به کووید 19 353 نفر است همچنین در حال حاضر 1203 بیمار مبتلا به کووید 19 در تخت های خارج از ICU بستری شده اند. نرخ بستری جدید کووید در بیمارستان به ازای هر 100000 نفر 21.7 است.

بیشتر بخوانید: کارشناسان هنوز در مورد Omicron یاد می گیرند. پرونده مینه سوتا به دلیل سیستم نظارت بر ویروس زود کشف شد

بیمارستان های سراسر ایالت به شدت برای کمک مردم دعا می کنند. تمام بخش‌های ایالت تنها ارقام تک رقمی برای تخت‌های ICU با کارکنان بیماران بزرگسال دارند. همین امر در مورد تخت های در نظر گرفته شده برای کودکان نیز صدق می کند.

تا صبح پنجشنبه، ارقام وزارت بهداشت مینه سوتا نشان داد که حدود 70.1 درصد از افراد 5 سال و بالاتر مینه سوتا حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده اند و 96.3 درصد از افراد 65 سال و بالاتر حداقل یک دوز دریافت کرده اند. در مجموع، ایالت 7،894،561 دوز واکسن تجویز کرده است که حدود 3.37 میلیون نفر از ساکنان سری واکسن خود را تکمیل کرده اند.

بیش از 1.1 میلیون واکسن تقویت کننده به مینسوتائوتان های واجد شرایط داده شده است. مینه سوتا رتبه دوم را در کشور برای افزایش دوزهای واکسن کووید-19 دارد و 30 درصد از آنها تزریقات اضافی دریافت می کنند زیرا کارشناسان برای درک یک نوع ویروسی در حال توسعه و کاهش تأثیر آن رقابت می کنند.

اخبار بیشتر: “یک انگیزه به موقع”: تیم های فدرال به بیمارستان های مینه سوتا که مملو از کووید هستند کمک می کنند