بیشتر بخوانید علائم خرابی گیربکس چیست؟ (6)

کاملترین مقایسه BMW و مرسدس بنز در سال 2023 - ویرگول البته در برخی موارد مثل فرمان پذیری و ورود صدای پیشرانه در دورهای بالا به داخل کابین، با سطح ایدهآل فاصله زیادی دارد و از نظر شبکه خدماتی هم مورد پذیرش تمامی شعب ایرانخودرو قرار نمیگیرد اما با این حال بواسطه سواری نسبتاً نرم و فضای جادار کابین، کیفیت قابل قبول، امکانات عالی و تواناییهای حرکتی مناسب (در نسخه توربو) قادر است به عنوان یک خودرو خانواده برای شهر و مسافرت کارآمد ظاهر شود. فیدلیتی پرستیژ، به واسطه جلوپنجره بزرگ با نوارهای افقی کروم و چراغهایی که اکنون باریکتر شده، چهره­ای قابل شناسایی پیدا کرده است. دنا پلاس پایه با تجهیزاتی مثل دو ایربگ، فرمان هیدرولیک، نمایشگر لمسی، آینههای جانبی تاشو برقی، سنسور و دوربین دنده عقب، تنظیم برقی صندلیهای جلو و کروز کنترل ارائه میشود درحالیکه از رینگ آلومینیومی بیبهره بوده و حتی ترمزهای عقب آنهم کاسهای هستند که برای یک محصول بهاصطلاح سطح بالا اصلاً جالب نخواهد بود. تارا حتی از رینگ آلومینیومی هم بیبهره است و با رینگهای ۱۵ اینچی فولادی ارائه میشود که برای یک محصول سطح بالا اصلاً جالب نخواهد بود. گیربکس دستی به راننده این امکان را میدهد که دنده را متناسب با شرایط رانندگی انتخاب کند و این ویژگی تجربه کلی رانندگی را بهبود میبخشد. ​​!


با کوییک اتوماتیک را مطالعه کنید. اگر قصد شرکت در طرحهای فروش اقساطی فیدلیتی دارید، اما هنوز مردد هستید که تصمیم درستی گرفتهاید یا نه، بهتر است مزایا و معایب این ماشین خوش نقش و نگار از سرزمین اژدها ماشین‌های لوکس وارداتی در ایران – آکادمی مالی مسعود را بررسی کنید. این نکته برای رانندگانی که قصد دارند در آینده خودروی خود را بفروشند، بسیار مهم است. گیربکس اتوماتیک برای کسانی که تجربه کمتری در رانندگی دارند یا کسانی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند، انتخاب بهتری است زیرا رانندگی با این خودروها بهاندازه خودروهای دستی به تلاش فیزیکی نیاز ندارد. گیربکسهای دستی عموماً نسبت به گیربکسهای اتوماتیک مصرف سوخت کمتری دارند؛ چراکه راننده بهراحتی میتواند دنده مناسب با شرابط را انتخاب و دور موتور را کنترل کند و همین منجر به مصرف کمتر سوخت میشود. بهصورت کلی مصرف سوخت در خودروهای اتوماتیک نسبت به خودروهای دندهای بیشتر است اما با پیشرفت صنعت خودروسازی و تکنولوژی، این تفاوت مصرف سوخت کاهش یافته است و حتی برخی نمونههای اتوماتیک پیشرفته، مصرف سوخت مناسبتری نسبت به گیربکسهای دستی دارند. ۲ خودروی شاهین و تارا از نظر ایمنی در یک سطح قرار دارند. در جدول زیر، میتوانید مقایسه شاهین اتوماتیک با کوییک اتوماتیک را مطالعه کنید. خرید و فروش دنا پلاس ؛ بازار خودرو دنا پلاس به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. ᠎​​​.


درگیر شدن در فرایند تعویض دنده برای برخی جذاب است و تجربه بهتری در رانندگی به آنها میدهد. در شرایط برابر نسبت به گیربکسهای اتوماتیک مصرف سوخت بهتری دارد بهخصوص اگر راننده در انتخاب دنده مناسب برای شرایط مختلف رانندگی مهارت داشته باشد. گیربکس ضریب متغیر پیوسته : یکی دیگر از انواع گیربکسهای اتوماتیک با نام شناخته میشود. گیربکسهای اتوماتیک در هر شرایط جادهای از جمله باور پایین نگه داشتن دور موتور و کاهش مصرف سوخت یا هر دلیل دیگری نباید در حالت خلاص قرار بگیرند. خودروهای دستی و اتوماتیک هر دو مزایا و معایب خود را دارند، بههمین دلیل قبل از انتخاب باید فاکتورهای موردنظر خود را بررسی کنید. البته محبوبیت گیربکسی در سالهای اخیر به دلیل مصرف سوخت بالا و هزینههای نگهداری زیاد کاهش یافته است. اوایل دهه نود کمپانی ستاره نشان آلمانها تصمیم گرفت کلاسها و مدلهای خود را به شکلی استاندارد ارائه کند و این روند تا امروز اجرائی شده است. در این خودروها نیازی نیست راننده دنده را دستی عوض کند؛ همین ویژگی باعث میشود رانندگی در ترافیکهای سنگین آسانتر باشد.


رانندگی با ماشین دستی مزایای متعددی دارد و همین باعث میشود برخی از رانندگان، خودروهای دستی را به اتومات ترجیح دهند. با گیربکس دستی، راننده کنترل بیشتری روی سرعت و عملکرد خودرو دارد. ماشین با سرعت مطمئن به عقب حرکت خواهد کرد. رانندگی با ماشینهای دستی در ترافیک و جاهایی که تعویض مکرر دنده ضروری است، چالشبرانگیز است. ماشینهای اتوماتیک در مقایسه با ماشینهای دستی گرانترند؛ بنابراین اگر محدودیت بودجه دارید، خرید ماشین دنده دستی ممکن است گزینه اقتصادیتری برایتان باشد. ماشینهای اتوماتیک معمولا گزینه راحتتری برای رانندگی هستند زیرا نیازی به استفاده از کلاچ یا تعویض دنده ندارند. اولین دسته از گیربکس خودرو، جعبه دنده دستی است که با استفاده از فشار دادن کلاچ درگیری با موتور ایجاد میشود و توسط دسته دنده در داخل کابین تعویض دنده صورت میگیرد. همچنین کارکردن مداوم با کلاچ و تعویض دندهها میتواند خستهکننده باشد. در مقایسه بنز با بی ام و این موضوع شاید مرسوم ترین تفاوت باشد. برعکس تارا اتوماتیک، تارای دندهای ابداً امکانات مناسبی ندارد و بسیاری از آپشنهایی که میتوانست بهراحتی در یک خودروی امروزی گنجانده شود در این خودروی ایرانی نادیده گرفته شده و این موضوع باتوجهبه قیمت و سال ساختش کمی عجیب به نظر میرسد. هدف اصلی گیربکس رساندن میزان مناسبی از قدرت و گشتاور به چرخها در سرعتهای متفاوت است تا خودرو بهترین عملکرد را داشته باشد.