ایالات متحده فشار را برای انتشار اطلاعات در مورد شرکت های چینی افزایش می دهد



واشنگتن (AP) – شرکت های چینی باید اطلاعات بیشتری در مورد ممیزی ها و اینکه آیا آنها توسط یک …

واشنگتن (AP) – شرکت های چینی باید اطلاعات بیشتری در مورد حسابرسی ها و اینکه آیا آنها توسط یک دولت کنترل می شوند یا بازارهای سهام ایالات متحده را ترک می کنند مطابق با استانداردی که توسط تنظیم کننده های اوراق بهادار تأیید شده است، افشا کنند.

قانون تصویب شده توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار در روز پنجشنبه باعث تشدید درگیری طولانی مدت بین واشنگتن و پکن در مورد میزان اطلاعاتی که شرکت های دارای سهام فهرست شده در ایالات متحده باید افشا کنند، می شود.

به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار، شرکت‌هایی که از حسابرس در حوزه قضایی خارجی استفاده می‌کنند باید تأیید کنند که «مالک یا تحت کنترل یک نهاد دولتی نیستند». همچنین شرکت ها ملزم خواهند بود اطلاعات بیشتری را در گزارش های سالانه خود افشا کنند.

SEC گفت ممکن است “ممنوعیت های تجاری” برای برخی شرکت ها اعمال شود.

سایر دولت ها با درخواست های ایالات متحده برای جزئیات بیشتر مالی شرکت ها همکاری می کنند تا از گزارش های نادرست جلوگیری کنند. اما پکن با استناد به نگرانی‌های امنیتی، به هیئت نظارت بر حسابداری شرکت‌های دولتی ایالات متحده اجازه نمی‌دهد تا کار حسابرسان چینی را بررسی کند.

صدها شرکت چینی ده‌ها میلیارد دلار در بازارهای مالی ایالات متحده جمع‌آوری کرده‌اند، اما وضعیت آنها به دلیل درگیری فزاینده با پکن است.

SEC، گروهی که عمدتاً چینی هستند، گفت: آخرین قانون برای شرکت‌های حسابرسی اعمال می‌شود که PCAOB «نمی‌تواند بازرسی یا تحقیق کند».

به‌طور جداگانه، دولت ایالات متحده قبلاً آمریکایی‌ها را از سرمایه‌گذاری در سهام، اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار شرکت‌های چینی که مرتبط با تلاش‌های حزب کمونیست در دولت برای بهبود فناوری نظامی خود می‌دانستند، ممنوع کرده بود.

حق چاپ © 2021 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان منتشر کرد، منتشر کرد، نوشت یا دوباره توزیع کرد.