وزیر امور خارجه سابق ونزوئلا برای کاندیداتوری در ونزوئلا



باریناس، ونزوئلا (AP) – نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز یکشنبه یک وزیر خارجه سابق را به عنوان نامزد حزب خود برای…

باریناس، ونزوئلا (AP) – نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز یکشنبه یک وزیر خارجه سابق را به عنوان نامزد حزب خود برای فرمانداری ویژه در شهر قبلی خود، هوگو چاوز، که قرار است در نوامبر برگزار شود، معرفی کرد. رقابت به ماسبق لغو شد.

مادورو اعلام کرد که خورخه آریازا نامزد حزب در یک پخش زنده مربوط به یک سالن ورزشی در منطقه روستایی باریناس بود که پر از هوادارانی بود که در جشن و شادی به راه افتادند زیرا نامزد جدید آنها به آنها وعده بررسی کامل نیازهای جامعه را داد.

این اعلامیه کمتر از یک هفته پس از آن منتشر شد که دیوان عالی کشور فردی سوپرلانو را از رقابتی که در آن او رهبری شمارش آرا را بر عهده داشت، اخراج کرد، که به نمادی از آنچه اپوزیسیون می‌گوید شرایط رای ناعادلانه است تبدیل شده است. این ایالت در شمال غربی ونزوئلا برای مدت طولانی به عنوان پایگاه چاویزم در نظر گرفته می شد که پیروزی احتمالی سوپرلانو را به ویژه برای حزب حاکم دشوار کرد.

سوپرلانو در مسابقه 21 نوامبر در برابر آرگنیس چاوز، یکی از برادران هوگو چاوز، کمتر از 1 درصد برتری داشت، زمانی که او رد صلاحیت شد. آرگنیس به همراه آدان چاوز و پدر هوگو دو لس ریس چاوز، از سال 1998 به عنوان فرماندار ایالت باریناس خدمت کرده اند.

رهبران حزب سوسیالیست متحد در ونزوئلا این هفته در باریناس برای تصمیم گیری در مورد نامزد جدید پس از اینکه آرگنیس چاوز تصمیم خود را مبنی بر استعفا از سمت فرمانداری و عدم نامزدی مجدد اعلام کرد، گرد هم آمدند. پس از آنکه بسیاری نتیجه انتخابات را عامل اختلافات داخلی دانستند، به یک نامزد متحد نیاز داشتند.

مادورو خطاب به جمعیت گفت: «(این) به جامعه باریناس فرصت طلایی برای حضور در پای صندوق های رای می دهد. من در این نشست خصوصی از او به طور علنی تشکر کردم که یک گام را کنار گذاشت و انتصاب یک نامزد جدید را برای شرکت در مبارزات انتخاباتی برای نجات و شکست دولت باریناس تسهیل کرد.

دادگاه عالی ونزوئلا روز دوشنبه حکم داد که سوپرلانو نباید در رای‌گیری شرکت می‌کرد، زیرا او به دلیل تحریم‌های اداری که در ماه اوت به‌خاطر کارش به عنوان قانون‌گذار از سال 2015 تا 2020 وضع شده بود، رد صلاحیت شده بود. این حکم دلیل دخالت سوپرلانو را توضیح نداد. مجوز اولیه در حالی که سایر نامزدها از انتخابات دور ماندند.

این رد صلاحیت، تردیدهای بیشتری را در مورد عادلانه بودن سیستم انتخاباتی ونزوئلا پس از اولین رفراندوم پس از چندین سال، که اکثر احزاب سیاسی بزرگ موافقت کردند در آن شرکت کنند و ناظران اتحادیه اروپا تماشاگر آن بودند، ایجاد کرد. دولت مادورو ناظران را دعوت کرد اما بعداً پس از انتشار گزارش موقت در انتقاد از سیستم انتخاباتی، آنها را “جاسوس” خواند.

دیوان یکی از بسیاری از سازمان‌های دولتی است که به دولت مادورو وفادار می‌دانند.

اگرچه چاوز در همه پرسی 9 ژانویه حضور نخواهد داشت، اما مردی که جنبش سوسیالیستی حاکم را پایه گذاری کرد همیشه حضور داشت. بارها در سخنرانی ها از هوگو چاوز یاد شد، دو عکس بزرگ از او در زمین ورزشگاه بود و ارتباطش با آرئازا نیز فاش شد.

آرئازا که با همسرش آرورا سیلوا، سوپرلانو ملاقات خواهد کرد، پدر یکی از نوه های هوگو چاوز است.

ماریا خیمنز، رهبر محلی حزب، گفت: «در ماه نوامبر، اتفاقی که در اینجا افتاد این بود که ما ناامن بودیم و ناگهان بخش در تصمیم گیری شرکت کرد. «این فراخوانی است برای انقلاب برای پایبندی به مواد. ایالت باریناس مهد انقلاب است.”

گزارش ناظران اتحادیه اروپا به این نتیجه رسید که رقابت منطقه‌ای در مقایسه با انتخابات کشور در سال‌های اخیر در شرایط بهتری برگزار شده است، اما استفاده از بودجه عمومی و سایر اقداماتی که به نفع نامزدهای مورد حمایت دولت است، آسیب دیده است. ناظران همچنین اعلام کردند که انتخابات به دلیل بی کفایتی نامزدهای مخالف دولت آلوده شده است.

آریزا، وزیر سابق صنعت، قول داد استعفا دهد و دوباره انتخاب شود.

آریزا گفت: “رئیس جمهور به من گفت که به همه گوش کنم و ما این کار را انجام خواهیم داد زیرا لازم است همه سطوح دولت به حرف مردم باریناس گوش دهند.” «این فیلم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، حرف‌های زیادی برای انتقاد دارد و همچنین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

حق چاپ © 2021 Associated Press. تمامی حقوق محفوظ است. شما مجاز به انتشار، پخش، نوشتن یا توزیع این مطالب نیستید.