تظاهرکنندگان ضد محاصره در شهر اوترخت هلند راهپیمایی کردند



اوترخت، هلند (AP) – هزاران نفر روز شنبه در شهر اوترخت هلند راهپیمایی مسالمت آمیزی کردند تا به اقدامات دولت برای بستن ویروس کرونا اعتراض کنند.

معترضان با در دست داشتن بالون ها، چترها و بنرهایی، از جمله آنهایی که روی آن نوشته شده بود “این اشتباه است” که با حضور گسترده پلیس تحت نظر بودند، بدون حادثه از پارک به سمت مرکز شهر حرکت کردند.

Zibke Kupman گفت که او علیه چیزی بیش از محدودیت های دولت هلند SOVID-19 تظاهرات می کند.

وی گفت: «خصوصی‌سازی بهداشت و آموزش، دخالت در درگیری‌های بین‌المللی که هیچ ربطی به هلند ندارد، فکر می‌کنم ما باید حقوق تصمیم‌گیری بیشتری در این زمینه داشته باشیم.» من فکر می کنم تظاهرات تنها راه برای نشان دادن احساسات ما به صورت مسالمت آمیز است.

دولت هلند سه هفته پیش یک قرنطینه جزئی را معرفی کرد و یک هفته پیش آن را بیشتر تشدید کرد، زیرا عفونت‌های SOVID-19 در بالاترین میزان خود از زمان شروع همه‌گیری باقی مانده است. از جمله اقدامات، تمام بارها، رستوران‌ها و سایر مکان‌های عمومی از جمله مغازه‌هایی که کالاهای غیرضروری می‌فروشند، باید در ساعت ۵ بعدازظهر بسته شوند.

نرخ عفونت هلند در این هفته اندکی کاهش یافته است، اما نزدیک به رکورد بالا باقی مانده است.

تظاهرات در شهر بندری روتردام، اندکی پس از اعلام تعطیلی نسبی در ماه گذشته، به خشونت خیابانی تبدیل شد، چنان که پلیس به سوی معترضان آتش گشود.

در همین حال، مؤسسه بهداشت عمومی هلند روز شنبه اعلام کرد که آزمایش 18 مسافری که کمی بیش از یک هفته پیش از آفریقای جنوبی به هلند بازمی‌گشتند، برای نوع omicron مثبت بوده است. این موسسه قبلاً گفته بود که 14 مورد برای جهش جدید مثبت بودند.

بیش از 600 مسافر در 26 نوامبر از آفریقای جنوبی وارد شدند، روزی که دولت هلند پروازهای آفریقای جنوبی را به دلیل نگرانی های Omicron ممنوع کرد.

مسافرانی که نوع جدید را داشتند یا علائم خفیف داشتند یا هیچ علامتی نداشتند.

____

مایک کوردر، نویسنده آسوشیتدپرس از لاهه همکاری کرد.

__

پوشش کامل همه گیری AP را در https://apnews.com/hub/coronavirus-pandemic دنبال کنید

حق چاپ © 2021 واشنگتن تایمز، LLC.